Back
HomeΑντικείμενα και στόχοι

Αντικείμενα και στόχοι

 

Οι στόχοι του προγράμματος είναι πολλαπλοί και προσανατολισμένοι προς την ανάπτυξη εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα στοχεύει:

  • Να εφοδιάσει τους μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες με τις γνώσεις και τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται για να μπορέσουν να εφαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες καθώς και να καινοτομήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε τομείς στους οποίους τα παραπάνω κρίνονται σήμερα απαραίτητα.
  • Να καλύψει τις απαιτήσεις σε παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια και να συμβάλλει στη στελέχωση εκπαιδευτικών δομών κάθε βαθμίδας με καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μέσω της χρήσης καινοτόμων προσεγγίσεων και ψηφιακών εργαλείων μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, στην ενίσχυση της ισότητας και της συμπερίληψης και στη βελτίωση της αποδοτικότητας της διαδικασίας μάθησης.
  • Να προετοιμάσει νυν και μελλοντικούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα συνδράμουν με τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους στην εξέλιξη των συστημάτων εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, ώστε να μπορέσουν αυτά να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία στην υποστήριξη της διδασκαλίας.
  • Να αναπτύξει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες την επάρκεια που απαιτείται για την εξατομικευμένη μάθηση μέσω της μαθησιακής ανάλυσης δεδομένων, της ανάπτυξης κριτικής σκέψης και ικανότητας παιδαγωγικής διαχείρισης των τεχνολογικών μέσων καθώς και της αντιμετώπισης θεμάτων ασφαλείας και ιδιωτικής ζωής που σχετίζονται με την κοινωνία της πληροφορίας.
  • Να ενισχύσει και επεκτείνει τη συνεργασία μεταξύ των δύο τμημάτων με στόχο την παραγωγή επιστημονικής γνώσης η οποία θα συμβάλλει στον τομέα της αξιοποίησης της τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, επιδιώκοντας την προαγωγή του επιστημονικού πεδίου της διδακτικής μεθοδολογίας.
  • Να συνδράμει με επιστημονικά δεδομένα σχετικά με τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να:

  • Αξιοποιούν την τεχνολογία, υποστηρίζοντας παιδαγωγικά την επιλογή των κατάλληλων τεχνολογικών μέσων, στο πλαίσιο καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Ερμηνεύουν, οργανώνουν και συνθέτουν τις πληροφορίες, αξιολογώντας κριτικά την αξιοπιστία τους καθώς και των πηγών τους.
  • Διαχειρίζονται ζητήματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας που σχετίζονται με την κοινωνία της πληροφορίας.
  • Αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες και τους ψηφιακούς πόρους για την υποστήριξη σύγχρονων μαθησιακών προσεγγίσεων όπως της αυτορρυθμιζόμενης και συνεργατικής μάθησης, της ενεργού συμμετοχής των μαθητών, της διαφοροποίησης της τάξης και της εξατομικευμένης διδασκαλίας, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων.
  • Δημιουργούν, βελτιώνουν και συνδυάζουν ψηφιακούς πόρους για την υποστήριξη της διδασκαλίας, ακολουθώντας τους κανόνες περί πνευματικών δικαιωμάτων και προστατεύοντας το ευαίσθητο περιεχόμενο και τα δεδομένα.
  • Διαμορφώνουν την κατάλληλη αντίληψη σύγχρονης διδακτικής μεθοδολογίας, καλών πρακτικών και προηγμένων μεθόδων αποδοτικότητας της μαθησιακής διαδικασίας.